Uložíme prázdny projekt. Alebo použiejeme ten, ktorý sme vytvorili v predchádzajúcej časti. Ak projekt neuložíme pred začatím nahrávania alebo importovania, všetky naše nahrávky, úpravy a ostatné súbory sa uložia do priečinka, ktorý je nastavený na karte Adresáre v dialógovom okne Predvoľby.
Uistíme sa, že sú nastavené zariadenia pre prehrávanie a nahrávanie. Ak chceme nahrávať stereo signál, nastavíme počet kanálov na 2 (Stereo) na karte Audio I/O v dialógovom okne Predvoľby.
Keď sme vybrali zariadenié na nahrávanie, uistíme sa či sú všetky zariadenia potrebné na nahrávanie správne pripojené. Ako napríklad či je zastrčený konektor mikrofónu v konektore označenom Mic Input alebo či sú ostatné zariadenia pripojené do konektora označeného Line In na zvukovej karte. Potom skontrolujeme či je dostatočne nastavená hlasitosť (ako veľmi má byť zosilnený vstupný signál) v mixéry zvukovej karty.
Vďaka tomu, že mnoho zvukových kariet dokážu výstup zmixovať späť do vstupu, najjednoduchší spôsob ako otestovať správne nastavenie, je hovoriť niečo do mikrofónu počas toho, ako upravujeme nastavenie mixéra zvukovej karty. Mixér zvukovej karty je softvér dodávaný výrobcom zvukovej karty alebo operačným softvérom, ktorý používame. Mixér systému Windows je veľmi jednoduchý, no niektoré zvukové karty majú vlastný. Mixér systému Mac je riadený cez riadiaci panel zvuku a používatelia sytému Linux majú k dispozícii mnoho rôznych aplikácií mixéra. Pred nahrávaním stačí zabezpečiť aby ste do mikrofónu nemusely kričať, keď chcete niečo nahrať.
To je všetko. Teraz sa môžeme pohrať s našou nahrávkou a preskúmať editačné možnosti Audacity. Nezabudnite, že môžete používať fukciu Späť bez obmedzenia pokiaľ je otvorený projekt.